miercuri, 30 septembrie 2009

Publicitate fara cap

Cum se poate justifica o campanie de publicitate la un site de joburi romanesc (ejobs.ro), pe siteul ziarului New York Times, prin google adwords (google adwords permite initiatorului campaniei publicitare, sa aleaga siteurile pe care campania sa fie vizibila) ? O caruta de bani ce trebuiesc cheltuiti sau o campanie de advertising facuta fara cap (chiar daca e CPM) ?



New York Times, un editorial american notoriu, cu un numar mare de vizitatori, este o tinta buna pentru cei ce doresc sa-si faca cunoscut brandul, produsul sau serviciul. Un astfel de ziar are public romanesc in general din categoria mass media, politic si o foarte mica parte din membrii de la baza societatii romanesti, cu cel putin o pregatire medie intelectuala. In acest caz iese complet din discutie sa te astepti ca un eventual somer sau o persoana ce doreste sa-si caute un job mai bine platit, sa citeasca NY Times si sa acceseze acel baner publicitar de joburi online. Poate daca ar fi un articol publicitar, cu o campanie directionata spre joburi de "lux" s-ar justifica cheltuiala. Mi se pare cam tras de par a viza un posibil angajator printr-un astfel de baner.

Pentru cei mai putin familiarizati cu acest tip de reclama, va informez ca aceste banere nu sint puse ca urmare a unei negocieri intre cele doua parti (in cazul de fata ejobs si NY Times), ci prin intermediul unui tool de advertising al lui google. O firma ce doreste sa-si faca reclama pe alte siteuri, va crea o campanie prin banere sau text pe google adwords (poti face o selectie pe ce siteuri sa-ti apara reclama), iar un site interesat de niste cistiguri suplimentare, va apela la google adsense (pe baza IP-ului google stie din ce tara este vizitatorul si va afisa un "spot" pentru regiunea lui) pentru a afisa reclama furnizata de google.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentariul tau ...