miercuri, 9 decembrie 2009

Pagini Aurii o mare teapa


La sfirsitul anului trecut, 2008, am incheiat un contract in valoare de ~700 lei prin care siteul Pagini aurii, oferea firmei noastre postarea pe siteul lor a informatilor legate de domeniul de activitate al firmei noastre, adresa, email si un link direct spre siteul nostru. Fiind aburiti de brandul "Pagini aurii" am incheiat imediat contractul, chiar daca initial am cerut niste statistici in privinta intrarilor pe siteul lor pe cuvintele targetate de noi si nu le-am primit, agenta motivind ca siteul este in modernizare si Bucurestiul nu raspunde cu o prea mare promptitudine la astfel de solicitari.

Zilele trecute agenta revine pentru a reinnoi contracul pentru inca un an. I-am pus la dispozitie un raport, "referring sites", de pe toate subdomeniile siteului Pagini aurii, ce concluziona prin 47 vizite pe perioada unui an de pe acest site. Am intrari multiplu minim de 3 ori a valorii mai sus mentionate de pe web directoare. Agenta mi-a raspuns ori ironic ori infantil: "stati linistit ca sunt siteuri care nu au avut mai mult de 7 vizite intr-un an". Adica eu fac parte din categoria celor privilegiati si ar trebui sa fiu mindru. Dupa aceasta afirmatie, agenta continua: "stiti problema asta e generata din cauza ca siteul nu a fost promovat indeajuns de Bucuresti". Cu alte cuvinte singurul meu beneficiu pe anul 2009 provenit de la siteul Pagini aurii este ca mi-am facut o pomana si am participat cu milostenie la profitul firmei si plata angajatilor acestei firme. Cred ca ni s-au mai taiat din pacate cu acest ajutor de binefacere.

In concluzie, de ce sa-ti dau eu tie Pagini aurii bani pentru un anunt fara vizibilitate si conversie ? Daca vreti pomana mergeti la biserica si va milogiti ca eu nu va mai dau nici un sfant.

P.S. Agenta de la Pagini aurii a avut bunavointa si ne-a impartasit faptul ca de la anul versiunea tiparita a Pagini aurii nu va mai contine cartea de telefoane (mi se pare si normal, spargerea monopolului telefoniei fixe a dus la scaderea numarului de abonati Romtelecom, cititorii pierzindu-si interesul pentru aceasta tiparitura) si vor fi eliminate reclamele mici de tipul nume firma si numar de telefon.

6 comentarii:

  1. Incearca Pagini Mobile - prima carte de telefon pentru mobil. NU NECESITA CONEXIUNE LA INTERNET.

    RăspundețiȘtergere
  2. Se pare ca ai nimerit o agenta nepriceputa.
    Conversii nu inseamna doar numarul de vizite pe site, ci si telefoanele si mail-urile pe care le primesti din paginiaurii.ro, precum si toti oamenii care citesc/vad pe harta despre tine si vin direct la sediu.
    La anu ai toate sansele sa primesti mai mult de acolo, dupa ce au lansat versiunea mobila de site si posibilitatea sa fii sunat gratis din site-ul lor (cat te-ar fi costat numai asta sa o implementezi singur?)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am nimerit o "agenta nepriceputa" ? Ce garantii am asupra priceperii celorlalti angajati ai Pagini aurii ?
    Atita timp cit la datele de contact este pus link spre siteul meu nu cred ca este vreun vizitator care sa vina direct din "recomandarile" Pagini aurii la mine la firma fara sa traga si un ochi pe siteul meu. Asi dori sa vad o statistica a intrarilor pe acea pagina a Pagini aurii dar din ce spunea agenta se pare ca Bucurestiul se ofenseaza la astfel de cereri.

    Pentru serviciul pagini mobile m-ar interesa in primul rind cite accesari sunt si cite intrari pe cuvintele targetate de mine sunt pe acest site. M-am fript odata, a doar oara nu se va mai intimpla sa cumpar un serviciu de genul celui oferit de Pagini aurii, fara sa primesc un minim raport de statistici; fiecare persoana fizica sau juridica care acceseaza astfel de promovari ar trebui sa ceara si sa aiba acces la un minim raport inainte de a cumpara un astfel de serviciu.

    RăspundețiȘtergere
  4. stii la fel de bine ca mine ca romanii prefera sa puna mana pe telefon sa sune decat sa dea mail sau sa comande din site. poti afla asta de la orice magazin online din .ro

    cat despre acea agenta sau cu cine oi fi vorbit tu, ti-am spus deja ca nu era prea bine informata, nu inteleg de ce continui sa te legi de ce a zis ea de parca ar detine adevarul absolut. inteleg ca a venit la tine din partea firmei, dar cred ca daca vei contacta pe oricine altcineva de acolo vei vedea ca ce ti-a zis ea nu coincide cu parerile firmei.

    RăspundețiȘtergere
  5. @aurica vad ca orientarea celor de la Pagini Aurii nu este sa rezolve problemele ci sa distraga atentia de la ele:
    1. tot insisti cu promovarea unui serviciu nou dar nu se ofera niste informatii despre cit e de profitabil pentru clienti un astfel de serviciu. Se merge pe o afirmatie subiectiva cum ca exista o tendinta in viitor de browsing pe telefoanele mobile si de contact imediat. In primul rind trebuie legate lucrurile intre ele: citi oameni apeleaza in acest moment la un serviciu de internet pe mobil si citi dintre acestia ar putea reprezentat targetul meu (ex: daca vind lenjerie intima poate majoritatea, daca vind niste echipamente scumpe destinate unei anumite industrii oare citi vor ajunge la mine prin PA ?)
    2. nu dai 2 bani pe colega ta dar te astepti sa se semneze contracte pentru noul serviciu. In plus colega ta este reprezentantul brandului Pagini Aurii iar conform celor afirmate de tine eu am o obligatie in plus sa consult si alti angajati Pagini Aurii pentru a verifica veridicitatea celor afirmate de ea. Mi se pare cel putin penibila scuza.

    Pagini Aurii rezista in continuare pe piata romaneasca in acest format, doar datorita brandului si nepriceperii majoritatii celor ce acceseaza serviciile acestei firme.

    Calitatea pe primul plan, recomand astfel tuturor clientilor de servicii similare cu cele oferite de Pagini Aurii sa aiba pretentia, in banii investiti, la minime rapoarte de statistica care sa evidentieze profitabilitatea sau neprofitabilitatea accesarii unor astfel de servicii.

    Nu va lasati aburiti de branduri ! Platiti pentru serviciul primit nu pentru brandul accesat !

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Teodor,

    Daca te-ai inscris in Pagini Aurii sa iei click-uri pe site inseamna ca trebuie sa iti regandesti strategia de obtinere trafic. paginiaurii.ro este pentru obtinere de lead-uri nu pentru click-uri: email, telefon, cercetare in vedere cautare ulterioara, adresa, harta, etc
    Iar in ceea ce priveste control panel-ul: in cateva saptamani va fi lansata aplicatia Advertiser Lounge care va oferi tot ce spui tu pentru fiecare client.

    RăspundețiȘtergere

comentariul tau ...